Sensommeraften i Strandparken

PRESSEMEDDELELSE | Nu kan alle musik- og kulturinteresserede borgere i Holbæk Kommune sætte kryds i kalenderen 2. september, for her afholdes Sensommeraften i Strandparken.
03.06.2021

Mens sommersolens stråler stadig rammer trætoppene, og sejlskibe vugger på fjorden, bliver Strandparken i Holbæk fyldt med en skøn musikalsk menu. Det sker med konceptet ”Sensommeraften i Strandparken”, der finder sted torsdag den 2. september kl. 19.00.

Udvalget for Kultur og Fritid har på sit møde i går besluttet, at de ellers afsatte penge fra årets aflyste Sankt Hans-arrangement rykkes til budgettet for Sensommeraften i Strandparken. Sankt Hans blev aflyst på grund af restriktionerne i forbindelse med coronavirus, og flytningen af budgettet er derfor en god idé ifølge udvalgsformanden.

- Det giver rigtig god mening at flytte pengene fra Sankt Hans-arrangementet til Sensommeraften i Strandparken. I sensommeren forventes alle borgere, der måtte ønske det, at være vaccineret mod covid-19. Derfor kan vi alle samles til september, og med flytningen af budgettet bliver det til en stor musikalsk festaften. Det ser jeg meget frem til, fortæller Ole Hansen, formand for Udvalget for Kultur og Fritid.

På nuværende tidspunkt er corona-restriktionerne til september ikke kendte, men alt afvikles i overensstemmelse med de på det tidspunkt gældende retningslinjer.

Et spækket program

Arrangementet er en fortsættelse den årlige tradition ”Sommeraftener i Strandparken”, og i år afholdes arrangementet i partnerskab med Sparekassen Sjælland-Fyn og Hotel Strandparken. Til september er programmet igen spækket med indslag.

Sangerinden Julie Berthelsen medvirker som solist, og der kommer besøg af operasanger og konferencier Jens-Christian Wandt samt slotsorganist Jakob Lorentzen fra Christiansborg Slotskirke. Med sig har de Holmens Kantori, som består af 14 professionelle sangere.

Foruden Holmens Kantori medvirker også en strygekvartet fra FøniXensemblet, der er Holbæks ensemble med nogle af landets dygtigste klassiske musikere. Derudover gæster to lokale, dynamiske kor scenen – nemlig Visible Voices samt Loud & Reloaded, og så uddeles årets aktivitetspris. Den går til en person, forening eller institution, som har gjort en særlig indsats inden for idræt-, kultur- eller foreningsområdet.

Det bliver et skønt midsommerprogram med korsang og solistiske indslag bundet sammen på en hyggelig og uhøjtidelig måde. Foruden sangsolisterne vil der traditionen tro også blive mulighed for at synge med på en håndfuld fællessange.

Der er også mulighed for at købe mad og drikke i parken, men publikum kan også selv tage picnic-kurven i hånden og klapstolen under armen og dække op i det fri. Der er frit slag på plænen under den åbne himmel, og arrangementet er gratis, så alle interesserede kan dukke op til en aften i musikken og hyggens tegn.

Sidst opdateret

31.08.2021